"נתניהו בוחש במו"מ בין דגל לאגודה" | האזינו לפרשנים

אסתי פלד No Comments on "נתניהו בוחש במו"מ בין דגל לאגודה" | האזינו לפרשנים

יום סוער במערכת הפוליטית: אבי בלום ואבי רבינא שוחחו עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" על המגעים בין דגל לאגודה, על מאחורי הקלעים בקמפיין הליכוד, ועל הדרמה שקרתה הבוקר בבג"ץ בעניין המינוי של מני מזוז | האזינו לשיחה

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת סגירת הרשימות, החשש מפילוג בין דגל לאגודה הופך רציני יותר. אבי רבינא ואבי בלום, שוחחו עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" על ההתקדמות במו"ו ועל מה שמתרחש מאחורי הקלעים.

תחילה דיווח אבי רבינא על המצב בין דגל התורה לאגודת ישראל: "יש עוד בערך שבוע ימים לסיום הסיפור הזה, זה משמעותי מתי זה יוכרע, כי באגודת ישראל למשל יכולים לסגור עם אבי מעוז אם הם ירוצו לבד".

"המסרים מאד מבולבלים, באגודה חוששים שאולי מרדימים אותם, הם מקיימים ממש בשעה זו ישיבה, והם יקיימו עוד ישיבות שהם נערכים בהם לריצה עצמאית. הם מבינים שדגל מורחת זמן".

"החשש הוא שאם לא יהיו 61 לימין, וההבטחות לתקציבים לא יתממשו, לא יצרפו את מוסדות בעלזא לחינוך העצמאי. באגודה גם עולה דרישה לקבל את כל ההסכמים חתומים בכתב"

בלום: "נתניהו ביקש מדרעי שיערוב ליהדות התורה שירוצו ביחד, הם רצו להיכנס בעבר לרשת בני יוסף של ש"ס, אבל ביקשו נציג בהנהלה. מסתמן שזה מה שיקרה במידה ולא יהיה תקציב לחינוך החרדי".

"כרגע לא נראה שבעלזא יצורפו לחינוך העצמאי" המשיך בלום, "הפתרון הוא כנראה ש"ס. נתניהו מעורב עד צוואר בהתרחשויות בין דגל לאגודה, להערכתו או שזה ייסגר תוך יומיים שלשה או שהולכים לפילוג. יש הבנות באוויר, אבל עדיין יש כאלה המושכים לפילוג, ויש המושכים לאחדות, אני מעריך שבסוף יחליטו על ריצה משותפת".

רבינא: "גם להערכתי ירוצו בסוף יחד, ראשי ישיבות רבים מבינים את הנושא האידאולוגי, לקראת הסוף הם יתערבו ויצליחו ללחוץ על איחוד בין המפלגות".

בלום: אחרי השנה שעברנו אף אחד לא רוצה לראות את המחלוקת הזו, נתניהו לא פועל בצורה אקטיבית לאחד, אבל מאחורי הקלעים הוא עובד חזק".

רבינא התייחס גם להיערכות הליכוד לבחירות: "ביבי חונך בשעה זו את המיניבוס שייקרא 'בביבוס', הוא הולך להסתובב איתו באזורים שהיו אחוזי הצבעה נמוכים. יש קולות מחכי"ם בליכוד שמעלימים אותם בקמפיין, זה חכי"ם שלקחו חלק נרחב בקמפיין והיום הם בנתק מנתניהו מאז הפריימריז".

"יש מאמצים גדולים בליכוד להביא את הקולות שנעלמו בין הבחירות השלישיות לרביעיות. הם בטוחים שהגדלת ההצבעה באזורים האלו תביא את הניצחון" אמר רבינא.

עו"ד בלום התייחס גם לדרמה שהייתה היום בבג"ץ: "מה שהיה היום בבג"ץ זו מכה קשה לממשלה, רואים שהיה פה תרגיל. זו מכה בבטן הרכה של לפיד, בגץ בעצם אומר להם שהם מנצלים את היכולת שלהם לעשות מחטפים".

האזינו לשיחה המלאה:



0 תגובות